RSS
Video

Om å modellere analysetekst

15 jan

Prosjektet «Omvendt undervisning» er nå så godt i gang at vi har begynt å høste noen små erfaringer. Elevene mine har ikke vært spesielt gode til å gjøre lekser, enten det er leselekse, video med oppgaver eller noe annet. Forrige time måtte jeg la dem se videoen etter ei stund slik at de kunne få med seg det jeg hadde forklart der. Da var det veldig fint å merke seg at noen faktisk brukte innholdet i videoen aktivt like etterpå – og noen av disse har også gjort neste lekse. Jeg håper likevel på langt høyere gjennomføring. Jeg tror også at jeg selv blir flinkere til å lage korte og informative videoer etterhvert, og til å bruke dem veldig konkret i den påfølgende timen. Når denne perioden er over, vil vi uansett ha en mappe med videoer i tillegg til andre ressurser. Dagens eksempel er en fortsettelse av forrige litteratur-video, som handlet om setting. Denne forklarer «characters» og «characterization», med et eksempel på litterær analyse til slutt. Lyden er litt lav dersom man ikke bruker headset (noe både jeg og elevene gjør, forsåvidt).

Reklamer
 

Stikkord: ,

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

 
[Ragnspill]

Én blogg, én gamer, mange unyttige tanker

EN REKTORS BEKJENNELSER

Refleksjoner om skole og utdanning

Den digitale krukka

digitale hjelpemiddel i arbeid med elevar med store hjelpebehov

Digital profesjonsutvikling i engelskfaget

Praksiseksempler og refleksjoner

SPOTLIGHT

Undervisningstips jeg vil ta vare på

holyvolt

Oss i mellom, relasjoner og holdninger til hverandre

Using Civilization IV for Learning

Our experiences using the Civilization IV computer game to teach English, Norwegian and Social Science.

Connected Teaching and Learning

Education, lesson plans, technology

Thinking Out Loud

exploring connected learning

Magnushs's Blog

Jeg skal bare si én ting, også lover jeg å holde kjeft. Ok?

Lena's (soon to be) digital classroom

A teacher/student's path towards digital competence in English

NPL-systrene

Det er viktig å satsa litt

annkir

Hvordan bli smartere med smart læring

mylifeasacynicalteacher

Some of thoughts on Education and the vagaries of politicians and managers.

skulebloggen

mine tankar om skule og framtid

Lektorthomas

Realfagsundervisning og digitale tjenester

En høyskolelærers bekjennelser

Tor Haugnes betraktninger og gjøremål i bestrebelsene med å inspirere flest mulig studenter til å tilegne seg kunnskap om dagens samfunn!

%d bloggere like this: