RSS
Video

Planlegging av nokre norsktimar om språkhistorie

01 Jan
Planlegging av nokre norsktimar om språkhistorie

Her er planen for januar 2014, norsk vg3. Eg har ikkje bestemt alle detaljar, og ikkje skrive opp det som måtte vere av lekser eller anna heimearbeid. Målet er sjølvsagt at vi får gjort mest mogleg på skulen.

1 ( 2 timar) Introduksjon. Vi les på bloggen min, og opprettar blogg sjølv. Vi sjekkar ut kva vi finn om språkåret og nokre andre tema på twitter og lagar ei liste over ting vi kan trenge å vite noko om. Kan sjekke denne snutten frå NRK skole om Aasen.
2 (6 timar, men tur for nokre elevar – når?) Hugs Grip teksten. Vi les første del av kapittel  5 denne veka (210-228), tar notat på papir og skriv korte tekstar på bloggen. Vi sjekkar lista frå førre veke.Sjangerkrav på blogg? Vi nyttar wordpress.com (?)
3 (6 timar) Vi les andre del av kapittel 5 (229-250) og skriv meir på bloggen.Korleis får eg lesarar på bloggen? Kva kan eg skrive i kommentarfelta til andre?
4 F Open skriving, med nett: kortsvaret denne gongen må skrivast på bloggen, og de må i tillegg skrive på andre bloggar. Oppgåvene vil i noko grad vere knytt til rolla du får (sjå under). Vurderinga   blir knytt til bloggformat og sjangerkrav der, og vil difor bli noko annleis   enn det vanlege kortsvaret.Munnleg: vi køyrer halve   klassa att medan dei andre skriv, denne gongen som debatt mellom ulike synspunkt og krefter  i norsk språkdebatt frå 1800 (diakront, det vil seie plukka frå 1800 og til i dag).

Spørsmål: kva for roller bør vi ha med i debatten? Kvifor? Her kan elevane mine få svare.

 

Advertisements
 

Stikkord: ,

5 Svar til “Planlegging av nokre norsktimar om språkhistorie

  1. rikke

    13. januar 2014 at 08:32

    vi treng Ivar Aasen med i debatten fordi han heilt klårt er for nynorsk. Han var jo han som kanskje kjempa mest for at nynorsk skulle bli vårt hovudspråk. han reiste gjennom heile Noreg for å finne eit språk som hadde litt av alle dialektane i seg. han ville ikkje favorisere ein spesiell dialekt, men mente at Noregs hovudspråk skulle representere alle dialektane over heile Noreg.

     
  2. sinemaren

    13. januar 2014 at 08:38

    I språkdebatten på 1800-tallet var viktige personer som Aasen, Knudsen, Wergeland osv sentrale. Ellers hadde resultatet av denne debatten konsekvenser for hele befolkningen, og roller som bør være med i debatten kan for eksempel være bønder. Bøndene kunne ha problemer med rettskriving fordi språket var så fjernt fra det de snakket, og et skriftspråk basert på deres dialekt kunne være det beste for mange. Dette også fordi de hadde færre skoleår, og dermed færre år til å lære seg å skrive.

     
  3. oda

    13. januar 2014 at 08:49

    Vi må ha med Knud Knudsen i debatten fordi han var viktig for utviklinga av eit nytt skriftspråk her i Noreg. Han arbeida med å fornorske dansken, noko som resulterte i riksmålet. Knud Knudsen og Ivar Aasen hadde veldig forskjellig syn på kva som var best av riksmål og bokmål, derfor er det viktig at begge er med i debatten.

     

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

 
[Ragnspill]

Én blogg, én gamer, mange unyttige tanker

En rektors bekjennelser

Refleksjoner om skole og utdanning

Den digitale krukka

digitale hjelpemiddel i arbeid med elevar med store hjelpebehov

Digital profesjonsutvikling i engelskfaget

Praksiseksempler og refleksjoner

SPOTLIGHT

Undervisningstips jeg vil ta vare på

jutedal

Oss i mellom, relasjoner og holdninger til hverandre

Using Civilization IV for Learning

Our experiences using the Civilization IV computer game to teach English, Norwegian and Social Science.

Connected Teaching and Learning

Education, lesson plans, technology

Thinking Out Loud

exploring connected learning

Magnushs's Blog

Jeg skal bare si én ting, også lover jeg å holde kjeft. Ok?

Lena's (soon to be) digital classroom

A teacher/student's path towards digital competence in English

NPL-systrene

Det er viktig å satsa litt

annkir

Hvordan bli smartere med smart læring

mylifeasacynicalteacher

Some of thoughts on Education and the vagaries of politicians and managers.

skulebloggen

mine tankar om skule og framtid

Lektorthomas

Realfagsundervisning og digitale tjenester

En høyskolelærers bekjennelser

Tor Haugnes betraktninger og gjøremål i bestrebelsene med å inspirere flest mulig studenter til å tilegne seg kunnskap om dagens samfunn!

%d bloggers like this: